REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep bwbizuteria.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep bwbizuteria.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu bwbizuteria.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
ustawyoprawachkonsumentazdnia30maja2014r.,
ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne
właściwe przepisy prawa polskiego.
§2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej bwbizuteria.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
KLIENT–Usługobiorca,któryzamierzazawrzećlubzawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
SKLEP-SklepinternetowyUsługodawcydziałającypod
adresem bwbizuteria.pl
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA –
B&W Dominik Wisz Zwiadowców 1 35-303 Rzeszów NIP:813-350-8664 REGON:362532133
9. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
10. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
11. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep bwbizuteria.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
ProduktyoferowanewSklepiesąnowe,zgodnezumową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową
za pomocą Formularza Zamówień bwbizuteria.pl – 24 godziny na dobę przez cały rok.Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
B&WBiżuteriaDominikWiszprowadzidziałalnośćgospodarczą związana ze sprzedażą biżuterii z metali szlachetnych tj. złoto oraz srebrno. Wszystkie wyroby oferowane w naszej sprzedaży posiadają nabitą próbę, bądź znak imienny producenta potwierdzający autentyczność metalu szlachetnego. Produkty posiadają cechy probiercze obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej zatwierdzone przez główny urząd miar (Dz.U. nr 55/1993r, poz.249-Prawo Probiercze) i Unii Europejskiej. Wyroby złote o masie sztuki poniżej 1g i srebrne poniżej 5g nie podlegają obowiązkowi cechowania zgodnie z art.9 ust.1 Towary (wyroby jubilerskie) mają specyficzne właściwości, które należy uwzględnić dokonując zakupu, zapoznając się z opisem produktu:
a) Każdy z produktów jest unikalny i minimalnie odróżnia się od
innych egzemplarzy tego samego modelu. Dotyczy to również
poszczególnych elementów produktu ( kamieni szlachetnych,
kształtu i rodzaju zapięć ) oraz wymiarów tych produktów.
b) Większość towarów oferowanych w serwisie bwbizuteria.pl są
niewielkich rozmiarów, a prezentowane zdjęcia produktów mają
jedynie charakter informacyjny i nie oddają rzeczywistej
8.
wielkości towaru.
c) Różnice w wyglądzie towarów wynikające z różnych ustawień
sprzętu komputerowego klientów ( kolor towaru, proporcje
produktu itp.) nie są podstawą reklamacji zakupionego towaru.
Wszelkie informacje na temat działania serwisu bwbizuteria.pl
można uzyskać poprzez drogę e-mailową pod adresem:
sklep@bwbizuteria.pl, bądź kontaktując się droga telefoniczną
pod numerem telefonu: +48 889 005 939
9.
ZMIANY I REALIZACJA ZAMÓWIENIA:
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zamówienia w razie braku możliwości jego realizacji, w szczególności z zastrzeżeniem dalszych postanowień niniejszego ustępu. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Sprzedający niezwłocznie powiadomi o tym Klienta oraz zwróci Klientowi wszystko, co Klient świadczył na rzecz B&W Dominik Wisz, chyba, że Klient dokona wyboru innego towaru. Zamówienie jest realizowane, gdy towar jest dostępny. Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu lub cofnąć zamówienie wysyłając powiadomienie pocztą elektroniczną na adres: sklep@bwbizuteria.pl lub dzwoniąc pod numer +48 889005939 do chwili rozpoczęcia realizacji zamówienia (realizacja), z zastrzeżeniem ust. poniżej. Strony zgodnie wyłączają możliwość zmiany lub cofnięcia zamówienia przez Klienta w przypadku towarów wykonywanych na indywidualne zamówienie lub oznaczonych „na zamówienie” w serwisie, a także gdy towar został już wysłany do klienta.
§4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
Pozłożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
2. formularz odstąpienia od umowy, który jest dostępny na stronie bwbizuteria.pl, w zakładce „Z W R O T Y I REKLAMACJE”
3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu (będzie to paragon, bądź faktura VAT).
§5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
płatnośćzapośrednictwemelektronicznegosystemu płatności. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest spółka mElements S.A. we współpracy z mBankiem S.A. Usługa umożliwia przyjmowanie płatności za zakupy w sklepach internetowych.
Ich transakcje są wykonywane według Regulamin
Integratora Płatności Paynow dla klientów bankowości
korporacyjnej mBanku S.A.
https://static.paynow.pl/docs/regulamin-uslugi-integratora-platnosci-paynow-korporacje.pdf
Firma mElements S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 18, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000590484, z numerem identyfikacji podatkowej NIP: 522-304-78-92, o wpłaconym w całości kapitale zakładowym, którego wysokość wynosi 14.500.000 złotych
W razie reklamacji płatności proszę się kontaktować z powyższą firmą.
3. Płatność za pobraniem – gotówka bądź płatność elektroniczna kartą, jeżeli kurier na to pozwala.
4. Płatność osobista – podczas transakcji w umówionym miejscu
2. Wprzypadkupłatnościprzelewemtradycyjnym,wpłatynależy dokonać na rachunek bankowy numer: B&W Dominik Wisz (mBank) PL55 1140 2004 0000 3502 7770 2271
W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 5 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
2. NatermindostawyProduktuskładasięczaskompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
czas kompletowania Produktów wynosi nie więcej niż 24h w dni robocze,
dostawaProduktówstanowiącychrzeczyruchomeprzez przewoźnika Inpost następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. zazwyczaj 1-2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel
i świąt), natomiast w przypadku innych przewoźników jest to 1-3 dni roboczych.
Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firm kurierskich.
Przy wybraniu formy płatności za pobraniem, gdy klient nie odbierze paczki tj. nie wywiąże się z zawartej umowy, sprzedawca ma prawo obciążyć kupującego kosztami wysyłki. Jest to koszt wysłania paczki oraz jej zwrot do siedziby firmy. Kupujący będzie zobowiązany do zapłaty wystawionej Noty Księgowej. Nota księgowa będzie wysyłana droga elektroniczną w formie wiadomości e-mail.
§7 REKLAMACJA PRODUKTU
Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
podstawaizakresodpowiedzialnościSprzedawcywobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony
w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać
za pośrednictwem poczty elektronicznej
na adres: sklep@bwbizuteria.pl lub pisemniena adres: B&W Dominik Wisz, ul. Zwiadowów 1, 35-303 Rzeszów oraz Formularz reklamacyjny, który jest dostępny na stronie bwbizuteria.pl, , w zakładce „ZWROTY I REKLAMACJE”
Zgłoszenia reklamacji należy przesłać produkt do siedziby firmy tj.: B&W Dominik Wisz, Ul. Zwiadowców 1, 35-303 Rzeszów.
Reklamacje rozpatrywane są bezpłatnie. W przypadku stwierdzenia wad fabrycznych towar zostanie naprawiony na koszt firmy i odesłany do klienta.
wpowyższejwiadomościwformiepisemnejlub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji
i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji,
w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu
z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu odebrania reklamowanego produktu,
w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
Możliwe jest wydłużenie procesu reklamacyjnego związanego z procesem reklamacyjnym u poddostawców – o dodatkowe 14 dni
w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
13. Jeśli stwierdzi się, że uszkodzenia produktu wynikają ze złego użytkowania, zniszczenia mechanicznego i innych wad za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, klient zostanie poinformowany o ewentualnych kosztach naprawy i wysyłki oraz terminie realizacji naprawy produktu. Klient może również odmówić naprawy i zażądać odesłania z powrotem do niego produktu. W tym wypadku klient ponosi koszty wysyłki.
§8
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
Wrazieodstąpieniaodumowy,UmowaSprzedażyjestuważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: B&W Dominik Wisz, ul. Zwiadowów 1, 35-303 Rzeszów wraz z formularzem odstąpienia umowy, który jest dostępny na stronie bwbizuteria.pl, , w zakładce „ZWROTY I REKLAMACJE”
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktamii sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić
w sklepie stacjonarnym.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odrzucenia odstąpienia
od umowy, jeśli stwierdzi, że produkt był użytkowany przez Klienta i wartość produktu jest pomniejszona przez użytkowanie klienta
Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
JeżeliKonsumentwybrałsposóbdostawyProduktuinnyniż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy
z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt
w posiadanie.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie
przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez
drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle
określonym.
Zwracany w powyższym trybie produkt powinien być odesłany w
oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, z kompletną jego zawartością (produkt,metka, faktura lub paragon fiskalny, itp.), oraz nie nosić znamion używania, przeróbek itp.
Sprzedawca oświadcza, że nie przyjmuje przesyłek za pobraniem ani nie odbiera paczek z paczkomatów.
Jeżeli produkt był wykonywany indywidualnie dla klienta tj. obrączki wraz z grawerem i oraz specjalny rozmiar, sprzedawca może odmówić prawa odstąpienia od umowy. Strony zgodnie wyłączają możliwość zwrotu towaru przez Klienta w przypadku towarów wykonywanych na indywidualne zamówienie lub oznaczonych w serwisie „na zamówienie”. Produkty na których został wykonany grawer, zmieniony rozmiar lub dokonana została inna zmiana na życzenie (ingerencja w produkt ) również są bez możliwości zwrotu.
Jeżeli klient odstąpi od umowy, nie obierając przesyłki, klient zostanie obciążany kosztami przesyłki zwrotnej do nadawcy.
§9
WARUNKI GWARANCJA
1. Udzielamy 24 miesięcznej gwarancji na biżuterię zakupioną w naszym sklepie internetowym.
2. Gwarancji udzielamy na wszelkie wady produkcyjne. 3. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, naturalnego zużycia (ścierania się metalu oraz rodu,
zarysowania, wgniecenia, uszczerbania, rozerwania, odkształcenia) oraz wady powstałe na skutek nieprawidłowego użytkowania, jednak w każdej chwili mogą Państwo odpłatnie naprawić i odnowić biżuterię zakupioną u nas jeżeli będzie to tylko możliwe i dla klienta opłacalne.
4. W biżuterii złotej wszystkie kamienie są oprawiane, a nie klejone. Gwarancja nie obejmuje ubytków w kamieniach w wyniku
naturalnego zużycia (ścieranie się łapek, kornów, zniekształcenia
w wyniku czego kamień wypadł lub ukruszył się).
5. Zapewniamy w terminie 14 dni od daty zakupu bezpłatne
dopasowanie pierścionka lub obrączki, jeżeli dany wzór pozwala na zmianę rozmiaru. Bezpłatnie dopasowujemy tylko jeden raz – kolejne są odpłatnie, przy sprzedaży wysyłkowej koszty wysyłki pokrywa Kupujący. W większości obrączek z kamieniami nie ma technicznych możliwości zmiany rozmiaru, w nie których wzorach jest to możliwe ale tylko odpłatnie ze względu na skomplikowany proces.
6. Warunkiem naprawy gwarancyjnej jest dostarczenie kompletnej biżuterii wraz z dowodem zakupu – może to być metka lub paragon.
7. Ingerencjazewnętrznanp.naprawy,zmniejszenielub powiększenie na własną rękę lub u innych jubilerów powoduje utratę gwarancji.
8. Biżuteria z natury rzeczy jest wyrobem delikatnym, prosimy by nie spać w biżuterii, przechowywać z dala od lekarstw i rtęci, nie moczyć w detergentach, ściągać przed kąpaniem a w szczególności w biżuterii z kauczukiem nie kąpać się w basenie, gdyż chlor niszczy kauczuk.
9. Sprzedający w terminie 14 dni od zgłoszenia rozstrzygnie o zasadności reklamacji.
Biżuteria srebrna
Czernienie srebrnej biżuterii jest procesem naturalnym i nie należy się go obawiać. Ciemny nalot na biżuterii to osad z siarczku srebra. Srebrna biżuteria pokrywa się nim w kontakcie z powietrzem, a nawet naszą skórą. Do atmosfery uwalniane są coraz większe ilości szkodliwych substancji. Głównym winowajcą zmiany koloru srebrnej biżuterii jest dwutlenek siarki. Codziennie wdychamy go wraz z powietrzem, a nasz organizm broniąc się przed jego szkodliwym działaniem wydala go wraz z potem poprzez skórę. Z tego właśnie względu, noszona bezpośrednio na ciele srebrna biżuteria zmienia swój kolor na ciemniejszy. Metal styka się bowiem ze
związkami siarki obecnymi w naszym pocie, które powodują wytwarzanie się na srebrnej biżuterii ciemniejszego nalotu. Także biżuteria przechowywana w zamknięciu mając styczność z zanieczyszczonym powietrzem ciemnieje. Intensywność nalotu oraz czas, po jakim się pojawi, zależy w dużej mierze od poziomu zanieczyszczenia powietrza w rejonie, w którym mieszkamy. Oczywiście, bardziej narażone na ciemnienie srebrnej biżuterii będą osoby mieszkające w dużych aglomeracjach miejskich i rejonach przemysłowych. W tych miejscach powietrze jest bardziej zanieczyszczone.
Dieta a czernienie biżuterii srebrnej?
Jako, że srebrna biżuteria ma bezpośrednią styczność z naszą skórą, na zmianę jej barwy może mieć wpływ także nasza dieta, czy zażywane leki. Nadmiar substancji, które nasz organizm uznaje za szkodliwe, wydalane są bowiem w dużej mierze za pośrednictwem potu. Właśnie dlatego srebro może ciemnieć po bezpośredniej styczności z nim. Nie jest to jednak objaw żadnej choroby, tylko naturalna reakcja naszego organizmu, na którą pośrednio reaguje także srebro.
10. Sklep bwbizuteria.pl na podstawie powyższego może nie udzielić gwarancji ze względu na naturalny nalot na srebrze.
§10
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
ŚwiadczenieUsługiElektronicznejnarzeczUsługobiorców
w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§11
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w § 10 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
UmowaoświadczenieUsługiElektronicznejpolegającej
na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
dostępdopocztyelektronicznej,
przeglądarka internetowa,
włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz
Javascript.
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu
w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
1. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§12
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
sklep@bwbizuteria.pl
Wpowyższejwiadomoście-mail,należypodaćjaknajwięcej
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji,
w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią
i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób
§13
POLITYKA PRYWATNOŚCI OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH:
1. Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest B&W Dominik Wisz ul. Zwiadowców 1, 35-303 Rzeszów, NIP: 813-350-8664, REGON:362532133
2. Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych?
Napisz do nas na adres e-mail: sklep@bwbizuteria.pl
adres pocztowy: B&W Dominik Wisz ul. Zwiadowców 1, 35-303 Rzeszów
3. Skąd mamy Twoje dane?
Otrzymaliśmy je od Ciebie podczas zakładania konta, a także później, w związku z transakcjami dokonywanymi przez Ciebie na stronie internetowej: www.bwbizuteria.pl.
4. Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych przez B&W Dominik Wisz ul. Zwiadowców 1 35-303 Rzeszów, NIP: 813-350-8664, REGON:362532133?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do:
• umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania
z bwbizuteria.pl, w tym dokonywania transakcji i płatności za towary sprzedane w Oficjalnym Sklepie Administratora;
zakładania i zarządzania Twoim kontem lub kontami, oraz zapewnienia obsługi Twojego konta, transakcji rozwiązywania problemów technicznych;
realizacji umów zawartych w ramach umowy sprzedaży na www.allezloto.pl lub w ramach umowy;
obsługi reklamacji w przypadku, gdy złożysz taką reklamację;
osługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz
kontaktowy);
kontaktowania się z Tobą, w tym w celach związanych ze
świadczeniem usług.
Dodatkowo, przepisy prawa wymagają od nas przetwarzania Twoich danych dla celów podatkowych i rachunkowych.
Przetwarzamy też Twoje dane osobowe w celach wskazanych poniżej, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest:
• monitorowanie Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej np. wyszukiwanie słów kluczowych,
zamieszczanie ofert oraz zarządzanie Twoją aktywnością na
bwbizuteria.pl;
• dopasowanie reklam zgodnie z uprzednio przeglądanymi przez
Ciebie treściami, dostosowywania kategorii ofert lub poszczególnych ofert w ustawieniach bwbizuteria.pl lub ustawieniach usług podmiotów zewnętrznych na podstawie Twojej aktywności na bwbizuteria.pl;
prowadzenie wobec Ciebie działań marketingowych w tym prowadzenia marketingu bezpośredniego własnych usług B&W Dominik Wisz ul. Zwiadowców 1, 35-303 Rzeszów, NIP: 813-350- 8664, REGON:362532133 towarów Oficjalnego Sklepu lub usług bądź towarów osób trzecich;
kontaktowanie się z Tobą, w tym w celach związanych z dozwolonymi działaniami marketingowymi, poprzez dostępne kanały komunikacji, w szczególności i za Twoją zgodą – przez e- mail oraz telefon;
zapewnienie obsługi usług płatniczych;
zapewnienie bezpieczeństwa usług, które świadczymy Ci drogą elektroniczną, w tym egzekwowanie przestrzegania zasad wewnętrznych B&W Dominik Wisz ul. Zwiadowców 1, 35-303 Rzeszów, NIP: 813-350-8664, REGON:362532133 oraz przeciwdziałanie oszustwom i nadużyciom i zapewnienie bezpieczeństwa ruchu;
monitorowanie Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników np. wyszukiwania słów kluczowych, zamieszczania ofert, przeprowadzenia badań i analiz B&W Dominik Wisz ul. Zwiadowców 1, 35-303 Rzeszów, NIP: 813-350-8664, REGON:362532133 między innymi pod kątem funkcjonalności tej platformy handlowej, poprawy działania usług czy oszacowania głównych zainteresowań i potrzeb odwiedzających; prowadzenie badań i analiz B&W Dominik Wisz ul. Zwiadowców 1, 35-303 Rzeszów, NIP: 813-350-8664, REGON:362532133, między innymi pod kątem funkcjonalności tej platformy handlowej,
poprawy działania usług czy oszacowania głównych zainteresowań i potrzeb odwiedzających;
obsługa Twoich próśb przekazywanych w szczególności działowi obsługi użytkownika oraz przez formularz kontaktowy w sytuacji, gdy nie są one związane wprost z wykonaniem umowy;
organizacja programów lojalnościowych, konkursów oraz akcji promocyjnych, w których możesz wziąć udział;
windykacja należności; prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych;
prowadzenie analiz statystycznych;
przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych, oraz
zapewnienie rozliczalności (wykazania spełnienia przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa).
Jeśli się na to zgodzisz, przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu:
zapisywania danych w plikach cookies, gromadzenia danych ze stron www i aplikacji mobilnych;
organizacji konkursów oraz akcji promocyjnych, w których możesz wziąć udział;
Zgodę na przetwarzanie danych osobowych, możesz wycofać w dowolnym momencie w ten sam sposób jak ją wyraziłeś. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe, dopóki nie wycofasz zgody.
5. Czy musisz podać nam swoje dane osobowe?
Wymagamy podania przez Ciebie następujących danych osobowych, aby móc zawrzeć i wykonać umowę zawartą z Tobą, a tym samym świadczyć Ci usługę:
adres e-mail, hasło i data urodzenia (w przypadku konta zwykłego) lub
adres email, login, hasło, telefon oraz informacji o firmie i jej adresie (w przypadku konta dla firm).
Jeśli z jakiegoś powodu nie podasz tych danych osobowych, niestety nie będziemy mogli zawrzeć z Tobą umowy, a w konsekwencji nie będziesz mógł korzystać z bwbizuteria.pl.
Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, możemy wymagać od Ciebie podania innych danych niezbędnych np. ze względów rachunkowych podatkowych lub obrotu handlowego.
Poza tymi przypadkami podanie Twoich danych jest dobrowolne.
6. Jakie masz uprawnienia wobec Spółki w zakresie przetwarzanych danych?
Gwarantujemy spełnienie wszystkich Twoich praw wynikających z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Z uprawnień tych możesz skorzystać, gdy:
w odniesieniu do żądania sprostowania danych: zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
w odniesieniu do żądania usunięcia danych: Twoje dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Spółkę; cofniesz swoją zgodę na przetwarzanie danych; zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych; Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem; dane powinny byćusunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub dane zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oferowanych dziecku;
w odniesieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych: zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe – możesz żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych na okres
pozwalający nam sprawdzić prawidłowość tych danych; Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie będziesz chciał/a, aby zostały usunięte; Twoje dane nie będą nam już potrzebne, ale mogą być potrzebne Tobie do obrony lub dochodzenia roszczeń; lub wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
• w odniesieniu do żądania przeniesienia danych: przetwarzanie Twoich danych odbywa się na podstawie Twojej zgody lub umowy zawartej z Tobą oraz, gdy przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny.
Masz prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W jakich sytuacjach możesz się sprzeciwić wobec przetwarzania Twoich danych?
Masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, gdy:
przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony przez szczególną sytuację, w której się znalazłeś/aś,
Twoje dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym są profilowane dla tego celu.
Pamiętaj, że z prawa sprzeciwu możesz skorzystać od 25 maja 2018 roku.
Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe udostępniamy stronom transakcji, które zawierasz na bwbizuteria.pl oraz podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług drogą elektroniczną, czyli takim, które zapewniają usługi płatnicze, kredytowe, ubezpieczeniowe, wykonują usługi konsultingowe lub audytowe, wspomagają obsługę użytkowników www.allezloto.pl, wspierają promocję ofert, współpracują w ramach kampanii marketingowych.
Możemy przekazać Twoje dane osobowe organom publicznym walczącym z oszustwami i nadużyciami.
Ze względu na konieczność zapobiegania wykonywania pewnych funkcji na bwbizuteria.pl robotom internetowym, stosujemy mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania użytkowników naszej platformy handlowej nie noszą znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP.
Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?
Przechowujemy Twoje dane osobowe przez czas obowiązywania umowy zawartej z Tobą, a także po jej zakończeniu w celach:
dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy,
wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym
w szczególności podatkowych i rachunkowych,
zapobiegania nadużyciom i oszustwom,
statystycznych i archiwizacyjnych,
maksymalnie przez okres 10 lat od dnia zakończenia wykonania
umowy.
Przechowujemy Twoje dane osobowe dla celów marketingowych przez okres obowiązywania umowy lub do momentu wniesienia przez
Ciebie sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń wystąpi wcześniej.
W przypadku organizacji programów lojalnościowych, konkursów oraz akcji promocyjnych, w których możesz wziąć udział – będziemy przetwarzać Twoje dane przez czas ich trwania i okres rozliczenia wręczania nagród.
W celu rozliczalności tj. udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych będziemy przechowywać dane przez okres, w którym www.allezloto.pl zobowiązana jest do zachowania danych lub dokumentów je zawierających dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne.
Jeżeli będziemy udzielali Ci wsparcia przy uzyskaniu kredytu, to okres przechowywania Twoich danych w tym celu będzie równy okresowi starania się o ten kredyt.
Czy przekazujemy Twoje dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego?
Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.
Czy przetwarzamy Twoje dane osobowe automatycznie (w tym poprzez profilowanie) w sposób wpływający na Twoje prawa?
Twoje dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Ciebie żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Twoją sytuację.
Profilowanie danych osobowych przez bwbizuteria.pl polega na
przetwarzaniu Twoich danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Tobie, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.
Niniejsza polityka dotycząca plików cookie odnosi się do wszystkich stron internetowych oraz aplikacji na urządzenia mobilne, należących do B&W Biżuteria.
Przez korzystanie ze stron i aplikacji wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z tą polityką. Jeżeli nie zgadzasz się na używanie przez nas plików cookie, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnować z używania stron oraz aplikacji.
Co to są ciasteczka?
Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia) oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.
Do czego używamy ciasteczek?
B&W Biżuteria używa ciasteczek w różnych celach: by strony i aplikacje działały szybciej i by były łatwiejsze w użyciu, aby lepiej dopasować treści i reklamy do twoich oczekiwań i zainteresowań oraz do zbierania anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają w poprawianiu funkcjonalności i zawartości stron i aplikacji. Używając ciasteczek w wyżej opisany sposób nigdy nie identyfikujemy tożsamości użytkowników na podstawie informacji przechowywanych w ciasteczkach.
PRAWA AUTORSKIE:
1. Wszystkie zdjęcia oraz teksty zamieszczone w serwisie bwbizuteria.pl
są własnością firmy B&W Dominik Wisz ul. Zwiadowców 1, 35-303 Rzeszów, NIP: 813-350-8664, REGON:362532133 administrującej sklepem internetowym bwbizuteria.pl.
2. Kopiowanie zdjęć, treści oraz wszelkich innych ilustracji graficznych zamieszczonych na stronie www.allezloto.pl jest bezwzględnie zabronione.
3. Zabrania się podmiotom gospodarczym z zewnątrz pobierania i wykorzystywania treści zamieszczonej w serwisie bwbizuteria.pl do celów marketingowych czy handlowych.
B&W Dominik Wisz ul. Zwiadowców 1, 35-303 Rzeszów, NIP: 813-350-8664 REGON:362532133
bądź telefonicznie: +48 889-005-939.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych, przedruk tekstów zamieszczonych na stronie oraz ich udostępnianie w Internecie lub innej formie jest możliwe wyłącznie za pisemną zgodą właściciela serwisu.
§13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
WprzypadkuniezgodnościjakiejkolwiekczęściRegulaminuz obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności
na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów
w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wnioskuo rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie
internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może
w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.